Pliki cookies
Ta witryna używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z niej.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
 

Strona główna » Encyklopedia » Ekonomia, finanse, gospodarka

WSZYSTKIE # A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

marka - (kategoria: Ekonomia, finanse, gospodarka)

(ang. brand, trade mark; fr. marque commerciale, marque déposée; hiszp. marca registrada; niem. Marke; ros. товарный знак, торговая марка, бренд)
in. znak fabryczny, znak firmowy – określający wytwórcę produktu – tj. nazwa i/lub symbol graficzny umieszczany na wyrobach w celu ochrony przed naśladownictwem lub podrabianiem, podszywaniem się czy przypisywaniem sobie autorstwa.

W motoryzacji w ramach danej marki na rynek trafiają kolejne modele pojazdów. Na markę składa się nazwa (historycznie zazwyczaj nazwisko założyciela firmy) oraz logo. W języku polskim wielkimi literami pisze się nazwy firm i marek, a małymi literami nazwy produktów (np. „jeżdżę samochodem marki Fiat”, ale „jeżdżę fiatem”).

Zostań sponsorem tego hasła!

Automotopedia.pl to unikatowy projekt internetowy,
który ma na celu integrację środowiska motoryzacyjnego oraz misję edukacyjną.
Zachęcamy do wsparcia naszej inicjatywy przez sponsorowanie haseł.
W ten sposób można sprawić, że firma lub marka stanie się synonimem konkretnego hasła!
Zainteresowanych prosimy o przesłanie e-maila
na adres: Admin@Automotopedia.pl

Patronat